Pozycjonowanie stron - skuteczne w walce z silną konkurencją

Pozycjonowanie stron - korzyści nie do zlekceważenia
O tym, że branża pozycjonowania stron zmienia się bardzo dynamicznie, wie każdy, kto promował swoją stronę na przestrzeni ostatnich lat. Warto mieć świadomość tego zatem, jakich trendów można spodziewać się w 2018 r. i już dziś się do nich zastosować.



Pierwszym i najbardziej istotnym z nich ma być nacisk kładziony na czas pobierania się strony z serwera. Wszystko wskazuje, że to właśnie ten czynnik będzie wpływał na pozycję w wyszukiwarkach i na ilość ewentualnych użytkowników. Dlaczego to takie ważne? Z powodu narastającej popularności urządzeń mobilnych. Tym samym - i jest to druga prognoza - strony niedostosowane do tych urządzeń będą przegrywać ze stronami do nich dostosowanymi.
Treść ciągle się liczy
Od kilku lat optymalizacja i pozycjonowanie stron są zdominowane przez konieczność tworzenia wartościowej treści. Copywriterzy będą posiadać zatem pełne ręce roboty, bo będzie powstawać coraz więcej artykułów eksperckich, jednakże konsumenci coraz bardziej będą odchodzić od treści zupełnie nieprzydatnych. Innymi słowy: trend zapoczątkowany w biznesie SEO już kilka lat temu nadal będzie dominować.
Pewną modyfikacją w takiej postaci content marketingu - także zresztą widoczną od kilku lat, niemniej jednak coraz bardziej wymaganą - są treści tworzone wspólnie. Przeciętny użytkownik preferuje posiadać coraz większy udział w kreowaniu swoich ulubionych marek. Brzmi paradoksalnie, ale naprawdę tak jest, dlatego warto zadbać o:

System opiniowania naszych produktów;
Stworzenie własnej grupy dyskusyjnej;
Udostępnienie użytkownikom przestrzeni do publikowania ich własnych myśli (np. w formie bloga internetowego dla użytkowników).

Certyfikat bezpieczeństwa
Standardem stało się też, że Google wymaga certyfikatu bezpieczeństwa (SSL). Jeśli prowadzimy więc działalność e-commerce, wręcz niedopuszczalnym jest jego zaniedbanie. To samo tyczy się już zresztą blogów postawionych na Wordpress.
Czego jeszcze spodziewać się w 2018? Chyba wielu rzeczy: linkowanie będzie wymagało coraz bardziej wartościowych odnośników, media społecznościowe będą wymagały coraz większego zaangażowania, coraz większe znaczenie będą miały też serwisy video. Innymi słowy. Jeżeli już pragniemy zrealizować w rzeczywistości bardzo dobre promowanie strony w internecie, powinniśmy rozpocząć śledzić branżę. A jeżeli nie mamy na to czasu, lepiej wyszukać i nawiązać współpracę z dobrą firmą pozycjonującą (gdzie bardzo dobra znaczy właśnie firmę śledzącą najnowsze trendy w branży pozycjonowania).
Warto sprawdzić: NAP seo do pozycjonowania regionalnego.